Regeneracja włosów po zimie – kosmetyki, zabiegi, domowe sposoby

Po zimie każdy rodzaj włosów potrzebuje regeneracji po zimie. Nawet włosy przetłuszczające się przez kilka tygodni traktowane niskim temperaturami, wiatrem i wilgocią stracą dobrą kondycję. Jak pomóc włosom na wiosnę, aby lato przywitać z lekką głową?

Co dzieje się z włosami zimą?
Leann Woman Hair Winter Coldly Snow PortraitZima to jeden z najtrudniejszych okresów dla włosów. Działanie mrozu wystarcza, aby włosy znalazły się w fatalnej kondycji, a jeśli dodatkowo są traktowane wilgocią i silnym wiatrem, wiosenna fryzura może znaleźć się w opłakanym stanie. Najczęstsze problemy włosów po okresie jesienno-zimowym to: rozdwojone końcówki, suchość i łamliwość włosów, które są spowodowane uszkodzeniem przez czynniki zewnętrzne łusek włosa. Na zły stan włosów po zimie może wpływać jeszcze jeden czynnik – noszenie czapki. Zimą ochrona głowy przed zimnem jest konieczna, jednak warto pamiętać, że ogrzewanie skóry głowy powoduje intensywniejszą pracę gruczołów łojowych, a w efekcie przetłuszczanie się włosów. Oczywiście, nie jest to powód do rezygnacji z czapki, ale stosowania odpowiednio dobranych kosmetyków i zabiegów, które zaradzą zimowym problemom włosów.

Jak wzmocnić włosy po zimie?
Pomimo stosowania kosmetyków regenerujących i nawilżających, stan włosów wiosną często pozostawia wiele do życzenia. Właśnie dlatego wśród ekspertów panuje zgodna opinia, że wiosną każdy rodzaj włosów wymaga specjalnego traktowania, przede wszystkim intensywnej regeneracji w domu lub gabinecie fryzjerskim. Odbudowa zniszczonych włosów może przywrócić czuprynie blask, miękkość i witalność, ale odpowiednia pielęgnacja włosów po zimie jest ważna z jeszcze jednego powodu. Zbliżające się lato jest dla włosów niemal tak trudnym okresem jak niedawno pożegnana zima. Pod wpływem silnego słońca włosy mogą doświadczyć zniszczenia swojej ochronnej warstwy hydrolipidowej i wyparowywania wilgoci, dlatego warto zadbać, aby po zimie były silne, zregenerowane i gotowe na nowe wyzwania.

Kosmetyki do włosów po zimie
hair-690127_960_720Warunkiem koniecznym do odbudowy i poprawy kondycji włosów po zimie jest stosowanie odpowiednich kosmetyków. Wśród nich powinny znaleźć się przede wszystkim szampon i odżywka do włosów o działaniu regenerującym oraz nawilżająca maska. W pielęgnacji włosów wiosną przydać się też mogą kosmetyki, którą uzupełnią kurację regenerującą: odżywka w sprayu bez spłukiwania, olejek regenerujący, serum na zniszczone końcówki. W ich składzie powinny znaleźć się składniki, takie jak: keratyna, aminokwasy, proteiny jedwabiu, witaminy, woski i olejki owocowe, pantenol, gliceryna. Oczywiście, stosując regenerujące i nawilżające kosmetyki należy zachować umiar, zwłaszcza, jeśli ma się do czynienia z problemem włosów przetłuszczających się u nasady, o zniszczonych końcówkach. W takim wypadku należy używać lekkiego szamponu i odżywki, a na końce włosów odpowiednie serum i maski.

Regenerujące zabiegi fryzjerskie

Kiedy włosy potrzebują intensywnej regeneracji, kosmetyki i domowa pielęgnacja mogą być niewystarczające. W takim wypadku warto udać się do salonu fryzjerskiego na odpowiedni zabieg regenerujący, który fryzjerka dobiera indywidualnie, w zależności od kondycji włosów. Może to być np.: zabieg w saunie dla włosów, terapia kwasami owocowymi, keratynowe prostowanie włosów, botoks włosów. Choć niektóre z tych zabiegów są dość kosztowne, ich skutek jest widoczny niemal natychmiast.

woman-586185_960_720

Dieta w regeneracji włosów – składniki i produkty spożywcze
Na koniec ważna, choć często pomijana w dbaniu o włosy kwestia diety. Zmiana menu nie da natychmiastowego efektu, jednak z pewnością warto sięgać po produkty, które wzmocnią włosy od środka. W ciągu tygodni skutki właściwego odżywiania staną się widoczne gołym okiem, a korzyści odniosą nie tylko włosy, ale cały organizm. Najważniejsze w diecie na zniszczone włosy są produkty zawierające: witaminy A, E, z grupy B, minerały, takie jak krzem, żelazo, miedź, siarkę oraz kwasy omega-3. Te składniki można znaleźć w świeżych owocach, warzywach, nabiale, mięsie, rybach, orzechach, czyli produktach, tworzących zbilansowaną i różnorodną, zdrową dietę.

Zostaw odpowiedź