Opinie Philipiak – zdrowe gotowanie a garnki

Jak odżywiać się zdrowo? Dobre nawyki żywieniowe mają swój początek w przemianie myślenia. Niektórzy obawiają się, że pełnowartościowe posiłki są nie smaczne lub zbyt pracochłonne, a ich przygotowanie będzie wymagało spędzania połowy dnia w kuchni. Na szczęście, wcale nie trzeba tego robić. Aby odżywiać się zdrowo, na początek wystarczy trochę podstawowej wiedzy o zdrowym gotowaniu, odpowiednie składniki i dobrej jakości naczynia.

Gotowanie tradycyjne – lekkostrawne, smaczne, mniej wartościowe

Powszechnie uważa się, że najbardziej przyjaznym dla ludzkiego organizmu sposobem przyrządzania potraw jest gotowanie i rzeczywiście jest w tym sporo prawdy. W czasie tego procesu nie dochodzi do powstawania szkodliwych związków rozkładu poszczególnych składników zawartych w pożywieniu. Następuje za to ścinanie się białek i rozklejanie skrobi, dzięki czemu pokarm jest łatwo przyswajalny dla układu trawiennego. Minusem tego sposobu przygotowywania potraw jest jednak wypłukiwanie przez wodę o wysokiej temperaturze, około 40 procent cennych witamin i minerałów. Częściowo można temu zapobiec, wrzucając żywność dopiero do wrzątku i używanie do gotowania małej ilości wody. Ta metoda sprawdza się przede wszystkim w przypadku warzyw, które dzięki niej mogą zachować swoją wartościową zawartość oraz naturalną świeżość. Warto także pamiętać o zakrywaniu garnka pokrywką. To nie tylko chroni przed utlenianiem się składników odżywczych, ale także pomaga oszczędzać energię.

vegetables-4296947_960_720

Gotowanie na parze – sposób na zachowanie składników odżywczych

Nieco innym rodzajem obróbki termicznej żywności jest gotowanie na parze, które jest jeszcze bardziej wartościowe dla zdrowia niż tradycyjne gotowanie. Jego wielorakie atuty sprawiają, że produkty przygotowane na parze powinny na stałe gościć w codziennym menu osób dbających o zdrowie. Najważniejsze z nich to: zachowanie cennych składników odżywczych pożywienia, lekkostrawność, szybkość i wygoda gotowania oraz wyśmienity smak. Ten rodzaj gotowania nie wymaga dodawania dużej ilości tłuszczu i soli, a jedzenie zachowuje nawet 50 procent więcej witamin i minerałów niż ugotowane w tradycyjny sposób. Gotując na parze zyskujemy nie tylko zdrowie, ale także czas, ponieważ jedzenie w pewnym sensie robi się samo. Co prawda, osoby, które nie mają doświadczenia z gotowaniem na parze mogą obawiać się, że potrawy przygotowywane w ten sposób nie będą smakować dobrze. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby odkryć jak smaczne może być jedzenie gotowane na parze, oto niektóre z nich.
Potrawy gotowane na parze najlepiej jest doprawiać ziołami, pęczki zielonych gałązek można poukładać między kawałkami mięsa, aby było bardziej aromatyczne.

  • Zioła i przyprawy można także wrzucać bezpośrednio do wody. To sprawi, że aromatyczna para przesiąknie wszystkie produkty w naczyniu.
  • Jedzenie gotowane w ten sposób bez udziału tłuszczu, który jest nośnikiem smaku dlatego, warto zadbać o odpowiednie przyprawy, takie jak gotowe mieszanki przypraw lub zamarynować mięso kilka godzin przed gotowaniem.
  • Zamiast wody do gotowania na parze można użyć bulion lub wina, dzięki czemu potrawa zyska niesamowicie wyrazisty smak i aromat.

Te triki to jednak nie wszystko. Do gotowania na parze niezbędne są odpowiednie garnki o specjalnie wykonanej w tym celu budowie, średnicy, umożliwiającej przyrządzanie wielu składników jednocześnie, stabilnej konstrukcji i wygodnych uchwytach.

Zdrowe gotowanie a garnki

Zdobycie podstawowej wiedzy o najważniejszych zasadach zdrowego gotowania to pierwszy krok. Kolejnym jest wybór odpowiednich garnków. Wbrew pozorom nie jest ważne wyłącznie to, co wkładamy do garnka, ale także w czym gotujemy.
W mediach co pewien czas pojawia się temat naczyń, które podczas gotowania mogą wydzielać szkodliwe substancje. Okazuje się, że nawet stosując najzdrowsze produkty spożywcze pochodzące z ekologicznych upraw, możemy powoli zatruwać swój organizm, używając złych garnków i patelń. Te podczas ogrzewania do bardzo wysokich temperatur naczynia wydzielają różnego typu substancje, jak choćby aluminium gromadzące się tkankach i zaburzające pracę całego organizmu. Jeśli zatem zamierzamy wprowadzić do naszego życia zasady zdrowego odżywiania, warto zacząć od wymiany starych garnków.

Oczywiście, najpierw należy zyskać pewność, że nowy zestaw do gotowania będzie w pełni bezpieczny dla zdrowia i wytrzyma długie lata – w końcu takiej inwestycji nie dokonuje się na co dzień. W tym celu trzeba poznać najważniejsze informacje naczyniach dostępnych na rynku.

Garnki, które mają służyć przyrządzaniu zdrowych potraw, powinny spełniać kilka warunków. Po pierwsze, powinny być wykonane z materiału przyjaznego alergikom i osobom o wrażliwym układzie pokarmowym, których z roku na rok przybywa w naszym społeczeństwie. Bardzo ważne jest, aby  nie wchodziły w reakcję z pożywieniem. Dobrze jest zwrócić uwagę, czy naczynia do gotowania umożliwiają przyrządzanie różnorodnych posiłków jednocześnie – gotowania na parze, duszenia, smażenia, koniecznie bez dodatku tłuszczu. Na koniec pozostaje kwestia materiału, z jakiego powinien być wykonany zestaw do przygotowywania zdrowego jedzenia.

pots-163888_960_720

Które garnki do zdrowego gotowania – opinie Philipiak

Jeśli chodzi o najpopularniejsze i stosunkowo niedrogie naczynia aluminiowe, trzeba pamiętać, że nawet te ze specjalnymi powłokami, są narażone na uszkodzenia przez niektóre związki zawarte w wielu pokarmach. Niebezpieczne dla zdrowia aluminium może w ten sposób przedostać się do organizmu, a oprócz tego także drobne fragmenty powłok, które będą się niezauważalnie wykruszać. Właśnie z tego powodu, gdy na patelni teflonowej pojawi się rysa, nie powinniśmy jej dłużej używać.

Z punktu widzenia zdrowego odżywania, o wiele lepszym, bo bezpieczniejszym i trwalszym rozwiązaniem od garnków aluminiowych są żeliwne i stalowe, zwłaszcza wykonane ze stali antyalergicznej. O ile naczynia z żeliwa są nie tylko kosztowne, ale dość trudno dostępne, łatwo jest znaleźć porządne naczynia ze stali. Ten materiał jest zastosowany np. w garnkach znanej z propagowania zdrowego stylu życia marki Philipiak. Są one wyprodukowane z najwyższej jakości nierdzewnej, kwasoodpornej stali chromowo-niklowej CR-Ni 18/10, która nie wchodzi w reakcję z pożywieniem. Ponadto produkty Philipiak są wyposażone w innowacyjne rozwiązanie, ułatwiające stosowanie zdrowej diety, np. wielowarstwowe dno, umożliwiające równomierne rozprowadzanie ciepła wewnątrz oraz gotowanie i smażenie bez użycia tłuszczu.
Tutaj można sprawdzić opinie Philipiak: https://www.philipiakmilano.pl/topmenu-opinie

Zdrowe odżywianie – ważne nie tylko produkty spożywcze

Ekologiczne produkty, dobre nawyki żywieniowe… Wiele uwagi poświęca się dziś kwestiom prawidłowego odżywiania, mówiąc przy tek okazji o regularności posiłków, ograniczeniu cukru, soli itp. Warto jednak pamiętać, że równie ważna jest kwestia naczyń używanych do przyrządzania potraw. Garnki wykonane ze szkodliwych materiałów, podobnie jak niewłaściwe przygotowywanie jedzenia: rozgotowywanie, przysmażanie, zbyt duża ilość tłuszczu, powodują, że najzdrowsze produkty działają szkodliwie na ludzki organizm. Z kolei naczynia ze stali wysokiej jakości to nie tylko gwarancja zachowania składników odżywczych, ale także smaku i użytkowania przez długie lata.

Zostaw odpowiedź