Jedzenie, które łagodzi PMS

Zmiany hormonalne przed miesiączką, w mniejszym lub większym stopniu odczuwa niemal każda kobieta. Jest też spora grupa pań, która wzloty i upadki spowodowane burzą hormonów odczuwa wyjątkowo intensywnie. Niestety, nie wynaleziono jeszcze środka na całkowite wyeliminowanie tych objawów, ale skuteczną pomocą w ich łagodzeniu jest odpowiednio skomponowana dieta i unikanie produktów potęgujących przykre doznania.

furious-2514031_960_720

Produkty na wyrównanie huśtawki nastrojów przed miesiączką powinny być bogate w wapń i magnez oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Te składniki można znaleźć przede wszystkim w:

  • orzechach,
  • mleku i napojach mlecznych,
  • jajkach,
  • zielonych warzywach,
  • tłustych rybach (tuńczyk, węgorz, makrela).

food-712665_960_720

Wiele kobiet zainteresuje fakt, że ochotę na słodycze łagodzi chrom, który można znaleźć np. w owocach morza. Arbuz oraz duże ilości wypijanej wody pomogą pozbyć się uczucia ciężkości, spowodowanego nadmiarem wody w organizmie.

female-1838547_960_720

Z kolei na napady senności oraz brak energii, będące skutkiem wahań poziomu cukru, pomogą produkty utrzymujące stały poziom węglowodanówrośliny strączkowe, owoce, ziarna zbóż.

muesli-569068_960_720

Niektóre produkty mogą wzmagać objawy PMS, są to:

  • słodycze – z wyjątkiem gorzkiej czekolady,
  • alkohol,
  • kawa,
  • czerwone mięso,
  • żółte sery.

Trzeba także pamiętać, że układanie menu pod kątem PMS należy zacząć ok. 2 tygodnie przed spodziewanym pojawieniem się miesiączki.

Zostaw odpowiedź